Till senaste kommentaren

Kan jag få Kapp- & skohylla i en kortare längd?

Jag undrar om man kan få denna hylla i 110 cm istället? Den finns i 70 eller 140 cm men vi kan inte ha mera än 110 cm.
Tack. Önskar svar.
Mvh Per-Olov Rudenstam
Per-Olov Rudenstam Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

• Hej Per-Olov,

Tack för din fråga!

Ja, det går att beställa Kapp- & skohyllan 140 cm kapad till 110 cm. Det tillkommer en kostnad på 300 kr. Det är rundstavarna som kapas, vilket gör att delen utan kroklist blir förkortad.

Önskar ni beställa en kapad Kapp- & skohylla går det bra att läggar er beställning i någon av våra butiker eller mejla till oss på kundtjanst@norrgavel.se
    Helene kundtjänst
  • Hej!
    Jag har samma fråga som ovanstående kund, men undrar istället om det går att få er Kapp och skohylla på 70 cm förlängt till 100 cm? Om vi köper den som är 140 cm och kapar rundstavarna på ena sidan blir den delen väldigt smal.
    Sara
  • Hej Sara, och tack för din fråga!

Det går tyvärr inte att beställa Kapp-& skohyllan förlängd till 100 cm, då kroklisten bara finns i ett mått.

Vänligen,
    Helene
    Helene kundtjänst
  • Tack för ditt svar!
    Här kommer en följdfråga. Kan ni ändå sälja en kapp och skohylla i måttet 100 cm och skicka med 70 cm kroklist så kan vi tillverka en egen liknande kroklist som är 100cm och användas istället?
    Mvh
    Sars
    Sara
  • Hej! Jag undrar om det går att kapa Kapp- och skohyllan till 60 cm bred? Hälsningar Kerstin
    Kerstin
  • Hej Sara,

En kapphylla bredd 140 cm består av tre ståndare, en av varje höger/vänster med borrning för kroklist. En oborrad, som blir ytter åt det håll man väljer (den här skulle du i ditt fall då inte använda).

Rundstavarna bör klara belastningen av jackor etc trots en längd på 100 cm. Belastat de för mycket kommer de att svikta.

Det går att göra en egen korklist - men det är lite trixigt - den har en tapp som håller den på plats, se bild nedan:

Sofie marknad
    (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
  • Hej Kerstin!

Tack för din fråga. Det är den längre varianten av Kapp- och skohylla som vi kan kapa, då det är rundstavar och elementskydd som kapas. På Kapp- och skohylla med mått 70 cm löper det en kroklist över hela bredden.

Vi har dock kunder som kapat själv. Rundstavarna kapas enkelt till önskad längd. Kroklisten är lite klurigare (men inte omöjlig).

Kroklisten fäster i kapphyllans ståndare med totalt 4 st 8 mm-centrumtappar i trä (se exempel), det betyder att kroklisten behöver kapas* till önskad längd och sedan förborras hål i den kapade delen för att passa centrumtapparna.

* det är en liten "nacke" på kroklisten för att öka stabiliteten, så hela djupet kan inte kapas. Se bild nedan:

Sofie marknad

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.